Wraz z rosnącą liczbą stron internetowych SEO stało się niezbędne, aby pozostać w oczach odbiorców. Techniki SEO pomagają poprawić widoczność i ranking witryny. Lokalne SEO robi to samo, ale jest ograniczone do określonej lokalizacji geograficznej.
Search Engine Optimization (SEO) to praktyka lub proces poprawy jakości witryny w celu zwiększenia jakości ruchu i uzyskania lepszej widoczności w wyszukiwarkach. SEO nadaje wartość jakości i odpowiedniej treści . Podobnie optymalizacja lokalnych wyszukiwarek to dział SEO, który koncentruje się na optymalizacji witryny pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania.
Lokalne SEO zapewnia osobom mieszkającym w określonych lokalizacjach geograficznych informacje o lokalnych firmach, produktach lub usługach. Jest przeznaczone dla osób, które prowadzą sklep, działalność gospodarczą, usługową itp. na określonym obszarze, np. restauracje, hydraulicy, lekarze, prawnicy itp. Załóżmy, że lokalny piekarz prowadzi piekarnię na określonym obszarze bez lokalnych klientów zbliżając się do niego. W takim przypadku firma może nie osiągnąć swoich celów marketingowych. Pozycjonowanie lokalne jest więc najlepszym rozwiązaniem tego problemu, w którym przyciągasz klientów do swojego sklepu.
Dlaczego lokalne SEO jest ważne?
35% całego ruchu związanego z wyszukiwaniem ma charakter lokalny. Nie można tego ignorować, w przeciwnym razie Twoja firma może tracić znaczną ilość odpowiedniego ruchu. Lokalne firmy potrzebują konkretnych klientów z ich najbliższego otoczenia, dlatego takie witryny firmowe są zoptymalizowane tak, aby pojawiały się na stronach wyników wyszukiwania (SERP) dla osób poszukujących produktów i usług w ich okolicy. Lokalne SEO pomaga budować świadomość marki , zwiększać widoczność witryny dla lokalnych odbiorców i zwiększać liczbę konwersji. Jest niezbędne dla mniejszych firm, ponieważ sprawia, że biznes jest bardziej konkurencyjny, przyciąga odwiedzających i nowicjuszy do sklepu. Strony zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych sprawią, że Twoja firma będzie widoczna dla większej liczby osób, ponieważ wszystkie informacje są dostępne na wyciągnięcie ręki.
Dzięki temu klienci mogą łatwo poznać Twoją firmę i skontaktować się z Tobą.
Zalety lokalnego SEO
Dzięki lokalnemu SEO możemy poszerzyć naszą lokalną bazę klientów. Gdy ktoś wprowadzi lokalne słowo kluczowe lub wyszukiwane hasło w Google, które zoptymalizowaliśmy dla naszej witryny, w wynikach pokaże się nasza usługa ze wszystkimi szczegółami, takimi jak odległość naszego sklepu, dane kontaktowe, oceny i recenzje, obrazy itp.
Reklama jest niezbędna dla każdej marki, zarówno lokalnej, jak i globalnej. Tutaj usługa SEO zapewnia bezpłatną metodę promocji firmy bez ograniczeń i przy niskich nakładach inwestycyjnych.
Pozytywne opinie klientów są błogosławieństwem dla każdej marki, ponieważ zwiększają autentyczność. Jeśli więc Twoja usługa jest dobra i zachęcasz klientów do przekazywania Ci pozytywnych opinii i dobrych ocen, pomoże to w ustaleniu wiarygodności Twojej firmy.