Walkę o wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania trzeba zacząć od sprawdzenia obecnej kondycji SEO strony internetowej, czyli audytu. W poniższym artykule znajdziesz zwięzły opis podstawowych kwestii, na które należy zwrócić uwagę w trakcie analizy pozycjonowania witryny.
Czym jest pozycjonowanie?
Celem pozycjonowania stron internetowych jest osiągnięcie przez witrynę jak najwyższego miejsca w rezultatach wyszukiwania. Dzięki działaniom SEO serwis może stać się widoczny dla użytkowników poszukujących jakichś usług bądź produktów za pomocą wpisywanych w wyszukiwarkę fraz kluczowych. Do sprawdzenia, które ze słów kluczowych wybrać, potrzebne są narzędzia takie jak np. Google Search Console czy Senuto. Pozycjonowanie najlepiej zlecić doświadczonej i pozostającej na bieżąco ze zmianami algorytmów agencji marketingowej. Czynników rankingowych Google istnieje bowiem całkiem pokaźna liczba, a techniczne działania SEO niestety nie należą do najprostszych.
Audyt SEO – podstawowe działania
Analiza pozycjonowania polega na ocenie aktualnej widoczności strony internetowej oraz jej porównaniu z konkurencją. Składa się na nią spora liczba elementów, do których należy m.in. analiza widoczności witryny w Google z uwzględnieniem konkretnych fraz, sprawdzenie poprawności jej struktury, a także linkowania wewnętrznego i zewnętrznego. Audyt SEO przeprowadza się w celu znalezienia miejsc wymagających optymalizacji.
Analiza widoczności w Google
Na początku analizy pozycjonowania należy sprawdzić widoczność strony w rezultatach wyszukiwania. Trzeba wówczas ocenić, jaka liczba fraz kluczowych pozostaje powiązana z witryną oraz na jakich miejscach w wynikach wyszukiwarki znajduje się strona.
Sprawdzenie stron konkurencji
Kolejnym krokiem jest przyjrzenie się stronom konkurencji pod względem zajmowania przez nie miejsca w rezultatach wyszukiwania oraz wykorzystywanych przez nie fraz. Analiza ta pozwala zrozumieć działania konkurentów i zdecydować się w związku z tym na te korzystne dla swojej witryny.
Analiza odnośników
Podczas analizy pozycjonowania strony trzeba też sprawdzić linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Dzięki temu zyskuje się wiedzę odnośnie do linków prowadzących do strony, a także do innych miejsc w internecie. Zewnętrzne linki kierujące do wartościowych witryn podnoszą autorytet strony, natomiast te prowadzące do miejsc niewzbudzających zaufania niestety go zmniejszają. Jeśli zaś chodzi o wewnętrzne linkowanie, to upraszcza ono użytkownikom przemieszczanie się po witrynie i wpływa na ich doświadczenie korzystania ze strony.
Analiza struktury
Audyt SEO to również analiza struktury witryny, dzięki której można znaleźć wiele znaczących błędów, takich jak duplikacja treści czy nieprawidłowe przekierowania. Niewłaściwa struktura strony negatywnie wpływa na jej indeksację i widoczność.
Sprawdzenie słów kluczowych i treści
Podczas analizy pozycjonowania strony należy też wybrać właściwe frazy kluczowe, takie, które najdokładniej odnoszą się do tematyki witryny, a zarazem są popularne wśród użytkowników. Wiąże się to z tym, że kluczowym elementem strategii SEO jest content marketing polegający na tworzeniu oryginalnych, przynoszących korzyść czytelnikowi i nasyconych frazami kluczowymi treści. Dobre teksty to często najlepsza droga prowadząca do zdobycia uwagi potencjalnych klientów, sprowadzenia ruchu na witrynę, zbudowania zaufania do marki i ostatecznie sprzedaży produktów bądź usług.
Kiedy przeprowadzić analizę pozycjonowania strony?
Audyt SEO warto przeprowadzić na etapie projektowania strony, aby zapobiec konieczności wprowadzania zmian na gotowej już witrynie. O analizę pozycjonowania trzeba zadbać także w momencie wdrażania zmian w serwisie, jego redesignu, a także w związku z aktualizacjami algorytmu Google.
Dzięki pozyskanym informacjom będzie można przeprowadzić jak najbardziej skuteczne działania SEO. Jeśli potrzebujesz wiedzy specjalistów podczas audytu, sprawdź ofertę agencji marketingowej IBIF, która zajmuje się pozycjonowaniem w Lublinie i poza jego obszarem: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie. Może się okazać, że wyłącznie jakaś pojedyncza kwestia wymaga pracy i dzięki odrobinie wysiłku Twoja strona znajdzie się na wyższym miejscu w wynikach wyszukiwania.